LAMAN BLOG INI DIDEDIKASIKAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN YANG DITINDAS SEKIAN LAMA DAN JUGA TARAFNYA SEBAGAI BUMI JIHAD UTAMA.ALLAH S.W.T SENGAJA MEMBIARKAN BUMI INI BERGOLAK UNTUK MELIHAT KEPRIHATINAN UMAT ISLAM DALAM MELAKSANAKAN RUKUN JIHAD SEPERTI YANG TERKANDUNG DIDALAM AL-QURAN
BANTULAH RAKYAT PALESTIN DENGAN DOA,DERMA,BOIKOT,PENULISAN,DEMONSTRASI DAN JIHAD AL-QITAL.
"ANDAI API JIHAD TIDAK MENYALA, BARANYA USAH BIAR PADAM"

KARTUN HOLOCAUST

Khamis, Jun 03, 2010

rentetan peristiwa demi peristiwa


satu kenyataan bertarikh 2 November 1917 yang menjanjikan masyarakat Yahudi satu tanah air di Palestin. Pengisytiharan itu telah digelar sebagai Ominous Declaration (Pengisytiharan Celaka).


3 Mac 1924 merupakan detik kejatuhan Khilafah Uthmaniyah yang mana pada detik itu, Islam tidak lagi berkuasa penuh di atas muka bumi Allah SWT. Pada tarikh ini juga, menandakan berakhirnya kekuasaan kerajaan Islam yang telah diasaskan sejak zaman Rasulullah SAW.


9 APRIL 1948 Pasukan pengganas bawah tanah Yahudi yang dikenali

sebagai kumpulan Irgun dan Stern Gang melakukan pembunuhan kejam
ke
atas 254 rakyat Palestin di perkampungan Deir Yassin berdekatan Baitul Maqdis.


15 Mei 1948 merupakan tarikh yang amat penting untuk disingkap oleh semua umat Islam di seluruh dunia. Tarikh penting tersebut adalah detik hitam bagi penduduk asal bumi Palestin, orang Arab dan dunia Islam secara keseluruhannya. Pada tarikh tersebut, penubuhan negara haram Israel di atas bumi Palestin telah diisytiharkan secara rasminya. Peristiwa tersebut turut dikenali sebagai 'nakba'.
Nakba bermaksud malapetaka atau bencana besar.

5 JUN 1967 Israel melancarkan serangan ke atas beberapa negara Arab.Peperangan ini dikenali sebagaiPerang Enam Hari.’ Di dalam peperangan tersebut, Israel telah menawan Timur Baitul Maqdis, Tebing barat dan Gaza.

16 September 1982, rejim Zionis telah melakukan pembunuhan beramai-ramai di kem pelarian Palestin di Sabra dan Satila. Mangsa yang dibunuh kebanyakannya wanita, kanak-kanak dan orang tua

31 mei 2010, konvoi LL4Gaza yang membawa sukarelawan dari serata dunia telah diserang dan ditawan oleh tentera Yahudi zionis. Menyebabkan 19 sukarelawan terbunuh dan ramai yang tercedera.

dan banyak lagi siri-siri kekejaman yahudi zionis ke atas umat Islam khasnya di Palestin yang begitu meruntun jiwa kita.

-Mendermakan apa sahaja yg termampu seperti wang ringgit, makanan, pakaian, ubat-ubatan dan juga senjata supaya mereka dapat mempertahankan diri. Bukan sekadar makanan, pakaian dan ubat-ubatan.
-Mereka bukan seperti haiwan di dalam reban yang menunggu masa gemuk untuk disembelih oleh para Thagut!
-Membentuk/membimbing pasukan sukarelawan untuk dihantar ke tempat konflik. Kerana dengan bersatu/sepakat, kita akan menang.
-Kerana apa? Kerana pihak Zionis berjaya mempersiapkan pemuda/tentera untuk menyembelih umat Islam.
-Dan mustahil kita hanya mampu melihat, Ini semua kerana kalimah Jihad berjaya disempitkan. Persoalan Jihad menjadi perkara taboo (pantang) untuk dibicarakan kini.

13 ulasan:

cemomoi berkata...

laknat atas Yahudi dari hari kelahiran, kematian dan hari kebangkitan semoga Allah memperteguhkankan keimanan kita yang menjadikan kita bangkit dari ngingau dan pisat tidur yang panjang

✿nenek moden✿ berkata...

pakcik?blog pakcik ada prob ke?
napa certain words tersembunyi?

maCy berkata...

ini pun dah macam summary abang.. marah sangat. memang banyak yang mereka lakukan, bukan kecil punya hal! :(

thanks for sharing~

Slave of Almighty berkata...

Salam sahabat.

Jzkk ats pkongsian ilmunya. Bermanfaat..

Teruskn perjuangan anda!

piewahid berkata...

salam ziarah sahabat.
teruskan perjuangan & sebarkan kebenaran.

dtg sambil2 cari rujukan utk 1 tazkirah anti yahudi mlm ini. t kasih!

baincardin berkata...

Salam. thanks for sharing. teruskan perjuangan selamanya.

shameel Iskandar berkata...

Jumlah Yahudi hanya sekitar 12 juta orang sahaja(statistik 2001), tapi kerana kebodohan negara2 Arab( teruatamnya Mesir dan jordan) maka Israel menjadi kuat dan sukar digugat. Hanya Jihad yg dapat mengajar Yahudi

akuvision berkata...

betul tu hanya jihad yang dapat memdam api kemarahan di dada umat islam sekarang

Afzainizam berkata...

Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan membuat kerusakan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar.”
Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka merajalela di kampung-kampung, dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana.
Kemudian Kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan Kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak dan Kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar.
(Al-Isra’’ 4-6)

Tidak akan tiba hari kiamat sehingga kaum muslimin berperang melawan yahudi.Sampai sampai apabila orang yahudi bersembunyi di balik pepohonan dan bebatuan, maka pohon dan batu itu akan berseru, “wahai muslim, wahai hamba Allah, ini orang yahudi ada bersembunyi di balikku, kemarilah dan bunuhlah ia.” Kecuali pohon Gorghod, karena ia adalah pohon yahudi.(Muttafaq ‘alaihi dari Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu)

Ya Allah jadikanlah kami golongan orang orang yang selalu berjalan di atas sunnah Rasul-Mu sampai akhir napas kami.

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. (Al-Baqarah-120)
Dan mereka berkata: “Hendaklah kamu menjadi penganut agama Yahudi atau Nasrani, niscaya kamu mendapat petunjuk”. Katakanlah : “Tidak, melainkan (kami mengikuti) agama Ibrahim yang lurus. Dan bukanlah dia (Ibrahim) dari golongan orang musyrik”.
(Al-Baqarah-135)
“Dari sahabat Abu Sa’id Al Khudri radhiallahu ‘anhu, beliau berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: ‘Sunguh-sungguh kamu akan mengikuti/mencontoh tradisi orang-orang sebelum kalian, sejengkal demi sejengkal, dan sehasta demi sehasta, hingga seandainya mereka masuk ke dalam lubang dhob, niscaya kamu akan meniru/mencontoh mereka.’ Kami pun bertanya: ‘Apakah (yang engkau maksud adalah) kaum Yahudi dan Nasrani?’ Beliau menjawab: ‘Siapa lagi?’” (HRS Muttafaqun ‘Alaih)

Baca dan pahamilah ayat dan hadits di atas. Maka engkau akan mengerti betapa benci nya mereka kepada agama yang fitrah ini.
Tidakkah engkau ketahui kebiadaban bangsa yahudi yang telah membunuh Rasul Allah dan para Nabi. Dimana engkau ketika bangsa biadab itu membantai saudara saudara kita kaum muslimin di belahan bumi Allah ini.
Dimanakah perasaanmu ketika mendengar berita ttg pembunuhan mereka terhadap anak anak, kaum wanita dan orang tua tua kaum muslimin.Tidak kah engkau marah ketika mengetahui mereka melakukan pengrusakan terhadap Rumah Allah Baitul Maqdis.
Apakah engkau tidak merasakan apa apa ketika mengetahui bahwa Kitab yang mulia Alquran mereka robek-robek dan mereka injak-injak.
Dimanakah doa kita agar Allah melaknat dan membinasakan mereka.
Dimanakah air mata kita ketika mengetahui kebiadaban mereka.

┌─┐ ─┐
│▒│ /▒/
│▒│/▒/
│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒
└┐▒▒▒▒┌
Peace no war...
Sama2 la bagi sokongan atas usaha bersama ini..
Kami mengecam kezaliman ISRAEL terhadap saudara Gaza http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Sorry aku lambat balas... agak sibuk kebelakangan ni

Aidi-Safuan berkata...

nama pon isrel. diorang nih memang xleh caya langsung.

Afzainizam berkata...

Perang Enam Hari terjadi pada tahun 1967 antara Israel di satu pihak menghadapi gabungan tiga negara Arab, yaitu Mesir, Yordania, dan Suriah -- di mana ketiganya juga mendapatkan bantuan aktif dari Irak, Kuwait, Arab Saudi, Sudan dan Aljazair. Perang tersebut berlangsung selama 132 jam 30 menit (kurang dari enam hari). Hanya di front Suriah saja perang berlangsung enam hari penuh.

Perang tersebut disebabkan oleh ketidakpuasan orang Arab atas kekalahannya dalam Perang Arab-Israel tahun 1948 dan 1957. Mereka tetap tidak bersedia mengakui keberadaan negara Israel dan menyerukan penghancuran negara Yahudi tersebut dan mengusir penduduknya ke laut. Selama bertahun-tahun, terjadi perang kecil-kecilan di perbatasan antara pasukan Mesir, Suriah, dan Yordania dengan Israel. Selain itu, negara-negara Arab juga mendorong Palestina menyerang sasaran-sasaran Israel.

┌─┐ ─┐
│▒│ /▒/
│▒│/▒/
│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒
└┐▒▒▒▒┌
Peace no war...
Sama2 la bagi sokongan atas usaha bersama ini..
Kami mengecam kezaliman ISRAEL terhadap saudara Gaza http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

desa abu hassan berkata...

nak buat camno lagi tentang israil nih, hanya Allah yg maha mengetahuinya..
usaha sudah..kutuk pun sudah..
mungkin akan ada pembalasannya,hendaknya termakbul doa org yang teraniaya..
malam esok pasar malam tembangau-2 pahang..mai saya banje 2 keping..k

Muhammad berkata...

Israel terus-menerus menggunakan penipuan2 mereka yang bodoh untuk mengaburi dunia, Muslimin khususnya.. Jerat yang bodoh akan menjerat pelanduk yang bodoh, dan yang terang lagi bersuluh akan dilanggar oleh yang buta.. Salam ziarah.

Related Posts with Thumbnails