LAMAN BLOG INI DIDEDIKASIKAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN YANG DITINDAS SEKIAN LAMA DAN JUGA TARAFNYA SEBAGAI BUMI JIHAD UTAMA.ALLAH S.W.T SENGAJA MEMBIARKAN BUMI INI BERGOLAK UNTUK MELIHAT KEPRIHATINAN UMAT ISLAM DALAM MELAKSANAKAN RUKUN JIHAD SEPERTI YANG TERKANDUNG DIDALAM AL-QURAN
BANTULAH RAKYAT PALESTIN DENGAN DOA,DERMA,BOIKOT,PENULISAN,DEMONSTRASI DAN JIHAD AL-QITAL.
"ANDAI API JIHAD TIDAK MENYALA, BARANYA USAH BIAR PADAM"

KARTUN HOLOCAUST

Khamis, April 22, 2010

AKU BUKAN SEORANG MILITAN


Aku bukan seorang militan yang mahu membunuh jiwa-jiwa yg tidak berdosa,
Aku juga bukan seorang gila yang mahu mengorbankan diri tanpa usul periksa,
Aku hanya mahu menjadi salah seorang pembela kepada mereka,
Untuk mengisi ruang jihad yang ditinggalkan,
kerana masing-masing merebut jihad hawa nafsu, ilmu, ekonomi dan sebagainya,
ketika palestin mendambakan para syuhada.

Biarlah aku yang tidak punya apa-apa ini,
Dianggap sebagai langau yang tidak berguna,
Oh....mungkin pada mereka pemahaman jihadku salah,
Mereka lebih enak berhawa nafsu ketika Palestin makin hilang dari peta dunia,
Soalanku pada mereka...Apalah ukuran kita berjaya berjihad Hawa nafsu?
Bukankah mereka yang bercita-cita kesana cuba melawan hawa nafsunya untuk tetap disini?

Berapa puluh tahun lagi wahai saudaraku,
Jihad yang anda utamakan itu akan selesai,
Untuk anda maju pula ke medan perang,
membebaskan bumi palestina.

22 ulasan:

MissXYZ berkata...

salam
biasanya kafir dan sekutu mereka mmg suka mengata pejuang islam itu pelampau, militan, ekstrem dan mcm2 istilah yg dibubuh.

mereka konon mulia...
muak dgn itu semua...

abaikan saja apa mereka kata
nanti kita juga yg mahu kejar rahmatNya. mudahan kita semua sentiasa ada dijalanNya & dalam lindunganNya =)

✿bieyra dhamira✿ berkata...

sapa yg karang ni..?pakcik ke?
(terkeluar tajuk ni..sorii)nice..
'Aku juga bukan seorang gila yang mahu mengorbankan diri tanpa usul periksa'
nak tny..kalau pengebom berani mati 2 macam mana ek?
adakah jihad jugak?

Cik SHiN~JU berkata...

Salam..
bgusnyer...bersemangat sya baca..
kita x mampu nk p berperang,
hanya usaha doa dan memboikot barangan buatan mereka jer boleh kita laksanakan...

anakmuaallaf berkata...

salam pacifist,
cukup tersentuh bait-bait puisi ini..lebih menyayat hati apabila muncung rifle dihala kepada anak kecil...

relevan berkata...

Salam pacifist..tengok pada gambar betapa ketidak adilannya..budak sedang itu pun dihalakan rifle..

cemomoi berkata...

bunyi macam hudud juga... blom masa nak laksanakan kerana masyarakat islam masih blom memahami betui-betui... heee islam dari kecik sampai tua tak paham juga lagik dah nak tunggu mati esok yang akan lahir pon gitu juga jawapannya... alasan aje kita nih

akuvision berkata...

Hudud satu konteks jihad yang selalu kita hipokritkan. Jihad pada diri sendiri, jihad pada insan seagama dan jihad melalui jalan Allah. Tanya pada jiwa dan hati, muhasabah diri, mana satu jihad kamu pilih?

blueCITY® berkata...

salam,

bila islam je pengganas, militan
habis kafir yahudi tuh apa?
firaun!!!

yg pelik bila islam sendiri bunuh org islam sendiri, tak sedar diri kaum yahudi punya agenda ..

tapi,
berapa kerat islam yg berani yg sanggup berjuang kerana islam?

ashrafi berkata...

betapa kejamnya mereka.. balasan setimpal akan menanti 'di sana'..

Allahu Akbar!!!

Cikgu Jang .. berkata...

Bilalah umat islam di dunia ni bersatu menentang zionis laknak ni...

zulkbo berkata...

salam sahabat...
isu palestin tidak akan habis2 selagi umat islam tidak bersatu..pemimpin negara2 islam sendiri ramai yang menjadi boneka yahudi..

hijabul crewz berkata...

salam kepada pacifist,

hebat betol yep saudara berpuisi..hehe...

nie saya ade pantun nie,

ku datang ke sini menjadi tamu,
sebelum ku masuk, pintu diketuk,
duhai umat bangkitlah kamu,
pabila kuat, zionis kan 'terkentut'

#matching ke tidak rima akhir pantun tu er ??? (tak berapa pakar bab2 sastera nie)

Mazru Majid berkata...

salam..

budak kecik tu pun di acukan senapang..mmg yahudi pengecut dan bacul..



Allahu Akhbar!satu hari nt pasti palestin akan bebas

NichKhun berkata...

huhuhu dia acu senapang kat budak kecik? huhuhu apakah? takde sifat kemanusian ke.. kesian je budak tu.. ngan budak2 pom cari pasal.. huhuhu

mengenaldiri berkata...

hayya bil jihad!!

sLave_oF_Almighty berkata...

Salam..

Nice puisi.. Smoga mesejnya smpai kpd semua, dn dimanifestakin pla dgn amal..

InshaAllah.. =)

shameel Iskandar berkata...

Barat sentiasa ingin jauhkan umat islam daripada jihad. malah mereka pernh cuba mendesak agar universiti-universiti terkemuka di negara2 islam agar memansuhkan pembelajaran tentang jihad. mereka sedar jika umat islam kembali menghayati jihad, maka mereka akan tegugat. lalu pejuang islam dilabel sebagai penganas, pelampau dan militan. Hamas di palestin contohnhya, sering dianngap sebagai pelampau islam.

Tapi, umat islam termasuk kerajaan Malaysia telah dibuatakan mata hati oleh pemimpin zionis. Pernah bebrapa tahun dahulu, kerajaan Malaysia yg ketiak itu terkenal dgn islam hadharinya telah mengundang wakil fatah utk persidangan OIC di Malaysia. Sedangkan smeua tahu fatah telah tewas kepada Hamas, dan Hamas adalah pemerintah sah di palestin. Nmaun Fatah yg dibelai dan dimanja oleh yahudi nampaknya turtu diktiraf oleh kerajaan malaysia. Begitu juga dgn Mesir ( anak emas israil) turut menekan hamas.

Tentang hukum meletupkan diri yg dilakukan oleh pejuang hamas terhadap tenetra israil. Jumhur ulama termasuk qardhawi mengatakan harus atas dasar maqasid syariah. Maaf tidak sesuai utk diuas kat runagan yg terhad dan terbatas ini.

Sekarang mari kita tnaya diri snediri, setakat manakah kita berjihad menatng kuasa2 toghut yg dicipta oleh penjajah. Tak perlu jadi Mat kilau, Dato Bahaman, Tok Jnaggut , Tg Guru Abdul rahman limbong. Tetapi cukup dengan kuasa undi. Undi kita adalah jihad.

Ustaz Nor Amin Sayani Bin Zainal berkata...

Salam,

Bencinya tengok orang Israel, geram betul, Ya Allah laknat dan musnahkan orang Israel, berilah kekuatan kepada pergerakkan Hamas untuk terus berjuang memartabatkan agamamu Ya Allah.

unclejoe berkata...

salam, pabila meneroka blog ni... terasa diri selalu rase bersemangat..terasa diri ingin berjihad...syabassssssssssss terus jihad.. Allahuakbar....

Pacifist berkata...

salam kembali buat sahabat2 semua.terima kasih kerana memberi pendapat/pandangan yg bernas.sesuai dgn motif kita berblog.perkongsian pintar.mudah-mudahan apa yg kita cernakan ini akan menjelma sedikit masa lagi dlm membela palestina tercinta.selaku generasi baru,kita perlu bergerak @ cuba menyedarkan sahabat2 kita yg lain ttg pentingnya permasalahan palestin kpd kita.semoga usaha kecil ini akan memberi impak yg besar di kemudian hari.terima kasih sekali lagi

Idalara berkata...

salam..
mudah2an Allah akan melindungi rakyat Palestine dr israel laknatullah...airmata psti bergenang bila melihat penderitaan anak2 plastine yg tk berdosa..

al-khattab93 berkata...

Ehm... bagus pos ini, mampu menyedarkan orang ramai..

Mereka itu sentiasa merancang untuk menahan umat islam drpd mengamalkan islam dgn sempurna dari a hingga ke z. Krn mrk tahu islam akan kuat bila penganutnya benar2 amalkan islam.

Tapi, Allah juga merancang dan kesudahan yg baik ialah bg orang2 yg beriman. Sehebat mana pun perancangan yahudi dan org2 yg bersekutu dgn mereka, mrk akhirnya akan dikalahkan.

Related Posts with Thumbnails