LAMAN BLOG INI DIDEDIKASIKAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN YANG DITINDAS SEKIAN LAMA DAN JUGA TARAFNYA SEBAGAI BUMI JIHAD UTAMA.ALLAH S.W.T SENGAJA MEMBIARKAN BUMI INI BERGOLAK UNTUK MELIHAT KEPRIHATINAN UMAT ISLAM DALAM MELAKSANAKAN RUKUN JIHAD SEPERTI YANG TERKANDUNG DIDALAM AL-QURAN
BANTULAH RAKYAT PALESTIN DENGAN DOA,DERMA,BOIKOT,PENULISAN,DEMONSTRASI DAN JIHAD AL-QITAL.
"ANDAI API JIHAD TIDAK MENYALA, BARANYA USAH BIAR PADAM"


KARTUN HOLOCAUST

Khamis, Mac 11, 2010

HATI KECILKU BERBICARA


Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

7 ulasan:

mazru berkata...

salam sahabat..

n3 yg membuatkan koi berfikir sejenak..betul ape yg tuan hamba perkatakan..sesuatu perlu dilakukan segera..

piewahid berkata...

subhanallah,
sungguh besar nikmat Allah terhadap hamba2Nya yg memahami keperluan berihad fisabilillah...

jihad al qital seboleh2nya org nak sorok, kununnya nanti jadi terrorist, extremist. sbb tu lah masing2 rela mlihat saudara seagama mati, dihina, dibuli dan ditindas di mana2 shj.

yg popular, slain jihad nafsu ialah jihad ekonomi.. (sbb cuma itu yg mereka mahu dan nampak!)

saya, tukang komen ni? astaghfirullah... lemahnya iman!

zulkbo berkata...

salam saudaraku..
palestin..memang sedih bila bercerita kisahnya..yahudi mmg kaya..wang ringgit di gunakan untuk membeli jiwa pemimpin2 yang bernafsu..sampai bila perjuangan ini akan selesai..

ra-kun benci zionis berkata...

ah, tak tau lah..

Tanpa Nama berkata...

Salam ziarah kepada tuan Kabilah Merdeka..

tepat dan benar sekali apa yang tuan katakan..

kami berasa amat sedih sekali dengan umat islam sekarang ini, masing2 takutkan mati dan lebih pentingkan dunia..
maisng ramai yang leka,anak2 muda sibuk dgn prmpuan, motosikal dan lain2 hiburan..


yang 'beragama' pula cintakan dunia dan lebih jihad ke arah lain,bukan jihad yang sebenar2 nya..

sungguh kami sedih.. mat2 turki sibuk clubbing,mat melayu pun sama naik,mat pakistan sibuk dgn prmpuan,mat UK sibuk dgn bola,nah sapa lagi yg tgl?? ni realiti di sini

Pacifist berkata...

salam sahabat,

Tidak lain tidak bukan hanya sekelumit kesedaran yg dianugerahkan oleh Allah kepada insan hina ini.Untuk mengaku sbg hambanya,rasanya masih jauh kerana masih belum menepati sifat-sifat seorang hamba.Lumrah manusia mengenal Tuhannya mengikut persangkaan mereka.Dalam persoalan'Palestin,memang menuntut pergorbanan yang tinggi di kalangan umat Islam.Tugas yang bukan mudah kerana agama sudah 'dirojakkan' oleh tangan2 ghaib.Sampai kita semua terkeliru apakah bentuk sokongan yg perlu diberi kpd saudara seagama yg ditindas seantero dunia.Jika kita hanya memandang apa yg berlaku di hadapan kita sahaja,maka itu sajalah masalahnya,tetapi jika kita memandang dgn skala yg lebih besar,barulah kita tahu bagaimana dunia ini berdiri.Sejarah tidak akan berubah jika kita tidak mengubahnya.Janji Allah itu pasti,tetapi menuntut pengorbanan kita juga,usaha kita yg melambatkan @ memcepatkan proses itu.

Dua perkara yang menyebabkan seseorang itu tidak mahu ambil tahu:
-kalau dia tahu,dia kena amalkan/sebarkan apa yg dia tahu dan kena tinggalkan apa yg dia tahu andai bercanggah dgn agama.

rania berkata...

Betul tu. ramai yang tak mahu ambil tahu sebab kalau dah tahu nanti jd satu tanggungjawab pulak sehingga ramai yang lupa akan janji Allah S.W.T. Subhanallah

Related Posts with Thumbnails