LAMAN BLOG INI DIDEDIKASIKAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN YANG DITINDAS SEKIAN LAMA DAN JUGA TARAFNYA SEBAGAI BUMI JIHAD UTAMA.ALLAH S.W.T SENGAJA MEMBIARKAN BUMI INI BERGOLAK UNTUK MELIHAT KEPRIHATINAN UMAT ISLAM DALAM MELAKSANAKAN RUKUN JIHAD SEPERTI YANG TERKANDUNG DIDALAM AL-QURAN
BANTULAH RAKYAT PALESTIN DENGAN DOA,DERMA,BOIKOT,PENULISAN,DEMONSTRASI DAN JIHAD AL-QITAL.
"ANDAI API JIHAD TIDAK MENYALA, BARANYA USAH BIAR PADAM"


KARTUN HOLOCAUST

Isnin, Ogos 16, 2010

APA YANG MEREKA TAKUTI


Sudah tentulah gerakan Ikhwanul Muslimin yang muncul selepas era kejatuhan Daulat usmaniyyah pada tahun 1924 dan masih aktif hingga kini. Gerakan yang menjadi model kepada gerakan Islam lain. Juga para Mujahiddin yang bertebaran di seluruh dunia selepas gagalnya Soviet Union menakluki Afganistan. Juga negara Iran yang mempunyai kepakaran teknologi Nuklear (walaupun mereka kelompok Syiah). Negara yang menjalankan syiar Islam dalam sukan, seni kebudayaan dll. Walaupun ada golongan/cabang Syiah yg berjalur keras bergitu juga kita yang menisbatkan diri sebagai ASWJ.Sebab itu perpecahan sesuatu yang tidak dapat dielakkan. 73 golongan disabdakan oleh Rasul berpecah dalam kelompok Islam. Saya tidak berani menkafirkan mereka, biarlah bijak pandai agama membuat penilaian sesuai dengan ilmu yang dimiliki mereka.Bergitu juga pejuang Hisbullah di Lubnan, Hamas dan Jihad Islam (walaupun mereka (jihad Islam) tidak menyertai pilihanraya) di Palestin, pejuang di bumi Chehnya (dijajah oleh Soviet Union baru-Rusia) dll. Bergitu juga pengamal-mengamal sufi yang bertebaran di dunia, yang mempunyai sejarah penentangan kepada penceroboh/penjajah.
-model-model di atas juga merangkumi pertubuhan di seluruh dunia termasuk negara kita.cuma nama/labelnya pelbagai tetapi uslub/kaedah lebih kurang sama kerana berlandaskan al-Quran dan as'Sunnah. (sebab itu kita kena menyokong mereka)
Apa yang tidak menakutkan mereka adalah umat Islam yang menghindarkan peranan Jihad dalam masyarakat @ memahami jihad hanya dalam kontek tertentu. apa yang lebih mengembirakan mereka adalah jika umat Islam tidak mengangkat senjata kepada mereka. Mereka juga tahu yang umat Islam mampu dan mempunyai sumber/dana/pengetahuan utk menyaingi mereka. tetapi mereka telah memesongkan makna jihad kepada umat Islam. Umat Islam menilai urusan agama mengikut pandangan/kacamata mereka. Mereka telah menyibukkan umat Islam/negara umat islam dengan mencari kesenangan peribadi/duniawi. mereka tidak takut Menara Berkembar Petronas (KLCC), menara di Dubai dan yang terkini menara jam terbesar di kota Suci Mekah. Mereka telah membuatkan umat Islam melabur kepada sesuatu yang bersifat sementara. Apa yang mereka takuti adalah umat Islam yang mengangkat senjata setelah tempat umat Islam dinajisi oleh darah dan najis mereka.
Kenapa gerakan Islam masih tidak berjaya sepenuhnya? Kerana mereka telah menekan dari segenap penjuru, menggunakan pelbagai kaedah untuk melemahkan jati diri umat Islam. Di atas nama sukan, seni kebudayaan dan cara hidup baru. Umat Islam menanggal pakaian/jubah/hijap kehormatan. Tekanan juga datang dari pemimpin negara Islam yang meneruskan legasi kepimpinan setelah penjajah telah pergi. Mereka ini yang meneruskan dasar-dasar peninggalan penjajah. Tetapi gerakan Islam tidak mudah putus asa. Perlawanan mesti diteruskan hingga ke titisan darah terakhir. Bukan kesenangan dunia matlamat mereka tetapi keredhaan Allah ke atas Mereka.
-Al-Fatihah untuk mereka yang telah gugur membela agama Allah

N/B: Saya tidak menafikan cabang-cabang jihad yang ada dan yang telah difahami oleh kebanyakkan daripada kita, cuma mengingatkan tentang cabang jihad yang ditinggalkan/dilupakan.

12 ulasan:

Relevan berkata...

Salam Pasifist..

Jihad ke Jalan Allah..memberikan semangat yang jitu..

Mereka yang mamahami akan takut kepada Allah..yang tak faham tentu sebaliknya..

piewahid berkata...

salam sahabat,
semoga kita mendapat berkat, keampunan dan taqwa.

sebenarnya koi stuju blake dgn apa yg aok kabo ter. mmg kita perlukan org2 seperti sahabat, yg bsemangat kental dgn ruh jihad yg tinggi.

entries aok, kata2 semangat aok dan prinsip aok mmbuatkan koi rasa tak mampu kehilangan permata sehebat aok demi perjuangan Islam.

mungkin ramai yg tak ambil pedulipun apa yg kita perjuangkn tetapi tak kurang juga yg ingin turut serta dan memahami.

kesan seruan aok tak boleh diukur dgn statistik tapi insya-Allah ramai yg menyokong. cuma cara sahaja mungkin yg berbeza. setidak2nya koi satu family menunggu2 entry terbaru aok.

teruskan perjuangan dan jgn bputus asa. tanggungjawab kita menyeru, yg membuka pintu hati masing2 adalah Allah SWT.

Hanisham Ab Halim berkata...

Bila sebut soal jihad ramai antara kita akan berteriak rela untuk berjihad menentang Yahudi. Tapi Yahudi pernah kata dia tak heran kalau Islam nak buat apa pun kecuali 1 perkara. Solat Subuh seperti Solat Jumaat.

Aku Anak Pahang berkata...

Salam sahabat semoga anda sihat ceria sentiasa salam ramadhan al mubarak.
Teruskan perjuangan anda kami ttp menyokong!

terokai seni berkata...

yahudi mengetuk loceng sebagai tanda imam hassan al-banna berjaya dibunuh

zulkbo berkata...

salam saudara..
selamat menjalani ibadah
puasa..moga di berkati Allah
selalu dan selamat berjuang

mazru berkata...

salam sahabat..

terima kasih berkongsikan maklumat ni..

selamat berpuasa dari sy sekeluarge,maaf krn agak kurang juge ke blog aok ni..

ttp koi ttp menyokong usaha2 aok ni weh..

Idalara berkata...

Assalamualikum..
insyallah Allah akan memberi kemenangan kepada umat Islam andai kita bersatu..muga2 Allah sentiasa memberkati usaha murni saudara.

Tanpa Nama berkata...

Kewujudan Gerakan Islam seluruh dunia adalah manifestasi kekecewaan kejatuhan Khilafah Islamiyah.. Namun, usaha membangunkan semula Islam diteruskan dalam wadah masing-masing.. Umat Islam digalakkan menggabungkan diri dalam mana-mana gerakan Islam supaya mereka dididik-tarbiyah tentang keindahan Islam.. Apabila tibanya masa khilafah kembali, semua umat Islam sudah bersedia untuk menyambutnya.. Terima kasih sahabat..

Pacifist berkata...

salam kembali kpd semua.

EnSyed-benar,sy setuju,dr sekecil-kecil perkara hingga yg paling besar (utama)-mengikut kesesuaian waktu/keadaan

EnPie-terima kasih tidak terhingga kerana sentiasa menyokong dan memberi galakan kpd kwn.kwn x layak menerima pujian @ apa shj,kerana banyak kekurangan diri,cuma kwn x jadikan kekurangan diri sbg penghalang utk bergerak seiring mengikut kedewasaan waktu.mungkin ada yg memandang kwn hanya tahu berkata2.apa yg kwn harapkan golongan agama lbh tampil di tengah khalayak utk menjadi benteng/rujukan kpd org awam.jgn takut memihak andai kita tahu ssesuatu organisasi itu menyeru kpd kebaikan,walaupun ianya dtg dr parti politik.
-setiap dr kita mempunyai kelebihan masing2.gunakan kelebihan itu utk memartabatkan kembali Islam.mungkin pd pandangan org lain, usaha kita itu kecil,ttp besar pd pandangan Allah (insya'Allah)

EnEcham-kawan setuju, ttp kwn ada bahas perkara itu dlm tajuk "SOALAN DAN JAWAPAN"

EnYassin-terima kasih atas sokongan.jika ada yg tidak betul pd pandangan EnYassin,sila beri teguran.sy sedia menerimanya.

EnCemomoi-mereka sentiasa gembira jika berjaya 'membunuh' permata islam.mereka tidak tahu yg roh perjuangan bertebaran dan tidak akan hilang dan menunggu masa utk menerkam mereka.

EnZul-harap aok pun begitu jua.terima kasih.kita semua pejuang.pejuang yg sentiasa bermujahadah.hidup biar berjasa.

EnMazru-kwn faham kerana kita semua ada t/jawab/beban yg mesti dipikul.lbh2 lg yg bekeluarga mcm kite semua.

PnIda-itu yg kita harapkan.usaha kita semua.tangan yg menghayun buaian juga bisa menggegar dunia (wanita)-malahan rekodnya lbh baik dr lelaki.cuma wanita lbh terdedah kpd fitnah.wanita(isteri) bkn hak milik,ttp anugerah

EnHisyam-benar sekali kata sahabat.ABIM dan JIM (sekadar beberapa cth) adalah contohnya.gerakan yg bersifat holistik.menyantuni semua lapisan.juga peka ttg semua isu termasuk politik.ini yg kita harapkan.bkn hanya tertumpu pd sesuatu topik malahan mengelakkan atas pelbagai alasan.sedangkan gerakan islam mestilah membedah permasalahan umat.

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
SubhanAllah, apabila runtuhnya Daulah Islam Uthmaniyyah, akiat kelalaian umat islam sehingga jantung2 umat Islam menjadi keras (Surah AlHadid:16 فَطَالَ عَلَيۡہِمُ ٱلۡأَمَدُ فَقَسَتۡ قُلُوبُہُمۡ‌ۖ وَكَثِيرٌ۬ مِّنۡہُمۡ فَـٰسِقُونَ ), iman2 menjadi lemah sehingga meletakkan sesuatu tugas kepercayaan kpd mrk yg bukan bitonah ( Surah AliImran:118 ) يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً۬ مِّن دُونِكُمۡ لَا يَأۡلُونَكُمۡ خَبَالاً۬ وَدُّواْ مَا عَنِتُّمۡ قَدۡ بَدَتِ ٱلۡبَغۡضَآءُ مِنۡ أَفۡوَٲهِهِمۡ وَمَا تُخۡفِى صُدُورُهُمۡ أَكۡبَرُ‌ۚ dan begitu juga terjadi spt zmn Rsulullah saw diMadinah, ketika musuh menyerang disegenap penjuru dan keluarnya munafik2 dr bhgn dalam kota Madinah (Surah AlAhzab:14 وَلَوۡ دُخِلَتۡ عَلَيۡہِم مِّنۡ أَقۡطَارِهَا ثُمَّ سُٮِٕلُواْ ٱلۡفِتۡنَةَ لَأَتَوۡهَا وَمَا تَلَبَّثُواْ بِہَآ إِلَّا يَسِيرً۬ا
Setelah berlaku demikian, bukannya sedikit mrk yg berjuang mati2an dan pernah memegang tampok pemerintahan sekejap spt berlaku parti Rafah diTurki pimpinan Najmuddin Erbakan, di Tunisia, Algeria, Mesir, Syria malah di Indonesia setelah kejatuhan Sukarno tetapi malangnya kerana kejahilan persediaan utk memerintah kesemua itu berputih mata begitu sahaja. Akhirnya, kesemua peluang itu dirampas semula oleh puak kuffar. Skrg, mula kembali berkempen cara yg sama, mengumpulkan kekuatan yg sama sehingga pasti akan berlaku peristiwa kegagalan yg sama! Tidakkah mrk sedar bahawa mrk akan dilaknat oleh Allah SWT spt dlm Surah AnNahli:92 وَلَا تَكُونُواْ كَٱلَّتِى نَقَضَتۡ غَزۡلَهَا مِنۢ بَعۡدِ قُوَّةٍ أَنڪَـٰثً۬ا تَتَّخِذُونَ أَيۡمَـٰنَكُمۡ دَخَلاَۢ بَيۡنَكُمۡ أَن تَكُونَ أُمَّةٌ هِىَ أَرۡبَىٰ مِنۡ أُمَّةٍ‌ۚ إِنَّمَا يَبۡلُوڪُمُ ٱللَّهُ بِهِ
Selagi tidak membina dan memahami sistem Daulah spt yg Rasulullah saw lakukan dgn mengwujudkan Hak Milik Awam. Hak MIlik Daulah dan Hak Milik Persendirian selagi itulah kegagalan akan berterusan. Wallahualam

SkreMpes! berkata...

Salam, moga Allah memelihara ummat Muhammad

Related Posts with Thumbnails