LAMAN BLOG INI DIDEDIKASIKAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN YANG DITINDAS SEKIAN LAMA DAN JUGA TARAFNYA SEBAGAI BUMI JIHAD UTAMA.ALLAH S.W.T SENGAJA MEMBIARKAN BUMI INI BERGOLAK UNTUK MELIHAT KEPRIHATINAN UMAT ISLAM DALAM MELAKSANAKAN RUKUN JIHAD SEPERTI YANG TERKANDUNG DIDALAM AL-QURAN
BANTULAH RAKYAT PALESTIN DENGAN DOA,DERMA,BOIKOT,PENULISAN,DEMONSTRASI DAN JIHAD AL-QITAL.
"ANDAI API JIHAD TIDAK MENYALA, BARANYA USAH BIAR PADAM"

KARTUN HOLOCAUST

Isnin, April 19, 2010

DUHAI IBU

Lihat gambar di atas, seorang wanita yang tidak ubah seperti ibu kita. Diperlakukan sedemikian oleh mereka yang boleh diibaratkan seperti anak sendiri, tetapi mereka ( kebanyakkan yahudi) telah diasuh sejak kecil supaya membenci umat Islam/agamanya/segala bentuk ritual @ imej. Nasib seorang ibu di tanah air sendiri, tetapi ganjarannya amat besar kerana ibu ini telah melahirkan para syuhada yang telah berkorban nyawa demi Islam tercinta. Tidak sedikit pun riak menyesal pada wajah si ibu kerana si ibu percaya janji Allah terhadap hamba-hambaNya yang sabar/redha menempuh dugaan.
Sepatutnya golongan lebih tua dihormati dan bukan disakiti. Nyata permusuhan mereka bukan hanya disebabkan perebutan tanah Palestin tetapi berakar umbi sejak ribuan tahun dahulu akibat dendam dan tidak dapat menerima kenyataan bahawa ada nabi yang diutuskan selain daripada bangsa mereka (yahudi). Jadi bagaimana kita hendak menjernihkan kembali sifat kemanusiaan sesama kita? Walaupun kita berbeza agama dan bangsa, itu bukan halangan untuk kita hidup secara harmoni. Walaupun kita tahu permusuhan mereka pada kita amat keras, tetapi agama kita tetap menganjurkan kasih sayang. Kita (umat Islam) hanya mahu mengambil hak kita kembali tanpa menafikan hakhidup orang lain. Persoalan Palestin menguji kebijaksanaan para Pemimpin untuk mengembalikan semula suasana seperti zaman Syaidina Umar Al-Khattab dan Salahuddin AL-Ayubbi semasa menguasai Baitulmaqdis satu ketika dahulu.

N/B: Beruntunglah kita di sini yang masih dapat bersama ibu sendiri dalam melayari kehidupan. Walaupun susah tetapi tidak seperit mereka di Palestin yang mengalami trauma sepanjang zaman akibat perang yang berat sebelah.
kepada para ibu, anak-anak adalah anugerah dan milik agama. Andai ada seruan jihad suatu hari nanti, lepaskanlah mereka, untuk mereka bersama anak-anak yang lain keluar bagi mengembalikan kemuliaan (izzah) Islam. Ketahuilah, pemergian mereka bukan sesuatu yang sia-sia. Sesungguhnya solat kita, hidup kita, mati kita hanya untuk Allah.
Ya Allah ya

29 ulasan:

cemomoi berkata...

entah kemanusiaan jenis apa yang ada dalam diri yahudi ni... kebencian dan permusuhannya bukan lagi datang dari syaitan mahupun binatang...

piewahid berkata...

salam sahabat,
begitu keji dan kurang ajarnya didikan yg mereka berikan kpd anak2 mereka. mereka memandangkan kita lebih hina daripada anjing dan kita tetap sokong, guna, makan dan bangga dgn produk mereka (barangkali masih ramai yg anggap produk amerika tak ada kena mengena dgn israel)

cuba bayangkan situasi ini dilakukan oleh orang2 islam. mesti akan digembar gemburkan seluas2nya dlm media sebagai perang saraf dgn pelbagai istilah yg memualkan seperti terrorist, tidak bertamadun, pelampau dsbnya. (yg kdg2 media utama kita turut kita gunakan istilah tersebut terhadap saudara seagama)

pakcik kordi berkata...

sakit ati koi tgk nye!

relevan berkata...

Betapa sungguh kejam nye Yahudi ni..tidak kira apa pun..

Mimie.Candy Cane berkata...

sakitnye hati tengok gambar tu..mentaliti org yahudi mmg diajar utk membenci muslim..

syukur kt malaysia takde perkara mcm ni [yet]

miss my mak badly..:(

salam2 sahabat2 sy dia atas..
pakcik relevan,pakcik kordi,abg pie and cemomoi..

may Allah bless us

Cik SHiN~JU berkata...

salam...
tq krn share info..
ape yg sya penah baca,anak2 yahudi ni tiap2 pagi sblum memulakan pelajaran di skul,dorg akan menyanyi lagu yg mengutuk Islam...kira mcm lagu wajib la kat skul...mcmane la dorg x benci Islam klu dh diasuh sjk kecil...
antara bait2 lagu tu yg sya ingat adlh mcm ni : " minuman apekah yg paling sedap? darah org Islam..mkanan apekah yg paling lazat? daging org Islam.."

Mazru Majid berkata...

TAK PATUT sungguh..

Kunang-Kunang berkata...

Salam Pacifist.

Terima kasih sudi berkongsi cerita yang sukar nak diperolehi ni.

Sedihnya kita lihat perkara macam ni terjadi pada umat islam. Hati yahudi ni tak kiralah askar atau orang awam memang penuh kebencian kepada islam

rania berkata...

Benci Yahudi!

akuvision berkata...

Kaum Yahudi di Israel telah diajar dari kecil untuk membenci agama Islam, malah subjek anti islam atau islamifobia telah diajar di sekolah mereka.
Inilah terjadi bila hati sudah buta.

Rashid berkata...

yup! asuhan agar membenci orang Islam sudah disuntik sejak kecik lagi.. begitulah jadinya..

Mak dan anak sama-sama kurang ajar.. dan perlu diberi ajar..

shameel Iskandar berkata...

Yahudi tak pernah redha dgn agama islam. Yahudi takkan biarkan umat islam hidup dgn tenang. Malang seribu kali malang apabila pemimpin dunia islam seakan2 menjadi balaci Yahudi. semoga Allah menjauhkan Yahudi dari menusupkan ansirnya ke bumi Malaysia. biar jauh sejauh langit dsri bumi. Andainya benar ada perisik yahudi di negara kita, maka kita tak boleh berdiam diri

ijoks2009 berkata...

Zionis memang tdk layak dipanggil manusia,ajaran mereka semua bangsa selain dari bangsa israel adalah di jadikan tuhan setaraf binatang yg hanya layak dijadikan hamba pd mereka.
Itulah yg mereka tanam dlm jiwa anak2 mereka sejak kecil.Tidaklah ada di kalangan bangsa Israel yang beriman kecuali sedikit.

Itu sebabnya dlm situasi skrg Dr.Yusuf Qaradawi menghalalkan darah wanita Israel di palestin sebab wanita mereka juga turut sama membantu dlm peperangan sama ada dlm bentuk wang dan sebagainya.

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, Alangkah kejam yahudi dan memang mereka akan sentiasa memusuhi Islam sehingga ke akhir dunia...lebih dahsyat lagi mereka sedang mempengaruhi anak2 kita dalam senyap dan secara tidak kita sedari..

zulkbo berkata...

salam sahabat..
memang betul kasih ibu tiada pengganti..kasih ibu bawa ke syurga
setitis air mata ibu kerana mu..maka celakalah kita..sayangilah ibu kita..

Captain berkata...

salam pacifist,

Yahudi laknat mcm tu..
Budak pakai lastik dia pakai bazooka. Kita dok suka kat Kafir laknat Yahudi APCO itu lagi teruk..

capt tak mahu subahat dgn dajalx kat Malaysia ni..

maCy berkata...

entah bila Yahudi akan membuka mata, dari mengambil hak kita umat Islam..

Pacifist berkata...

salam semua
EnCemomoi-kebencian mereka sungguh luarbiasa,juga bangsa yg tidak serupa bangsa

EnPie-mereka sudah terperangkap dengan dakyah yahudi

PakcikKordi-mmg ptt pun kita sakit hati atas apa yg dilakukan mereka

EnSyed-sekejam kejam bangsa yg pernah wujud di muka bumi

CikMimie-mudah-mudahan tetapi tiada gerenti

CikShinju-terima kasih.bersama kita mengenali yahudi

EnMazru-sungguh tak ptt

PuanAni-terima kasih,sedih dan pilu dibuatnya

PnRania-benci sesungguhnya

EnAV-jihad adalah jihad

EnRashid-mereka harus diajar sekarang!

EnShameel-ada anak bangsa yg sanggup menjadi talibarut yahudi.ini pun harus ditentang/tiada bezanya

EnIjok2009-mereka membinatangkan kita,sebenarnya mereka lebih binatang dr binatang,lebih syaitan dr syaitan

PuanLipislady-jarumnya menusuk semakin dalam,sasarannya tentulah anak muda,penerus generasi

EnZul-ibu,pengorbananmu hingga ke akhirnya

Capt-sy pun berlepas tangan dr mereka

DikMacy-mata mereka terbuka,hati mereka yg tertutup,sama mcm sebilangan pemimpin kita,sanggup menutup mata dan memekakkan telinga.andai ini berlaku di negara kita,baru kita tahu langit itu tinggi

annadzirah berkata...

dunia dah nak kiamat.
ya ALLAH.

✿bieyra dhamira✿ berkata...

hmm..kadang2 terfikir..beruntung tinggal di Malaysia..sebabnyee?tempat kita xla jadi sekejam ini...tapi,kadang2 terfikir,x jugak sebabnyee?..islam di Malaysia tidak begitu kukuh..dimana maksiatnya,araknya..rasuahnya...
maaf kalau saya silap..Bila kita lihat,banyak kempen yang dijalankan untuk memupuk kesedaran tentang kekejaman di Palestin..tapi,kempen kesedaran tu,macam hangat2 tahi ayam je..mula2 dengar gah..pastu...senyap sunyi...Sebenarnya,pada pendapat bira,kenapa dekat Malaysia ni kita tidak diajar seperti di Israel?maksud bira bukan anti sapa2..tapi..kesedaran sebagai seorang islam itu..bukan sekadar nama islam saja..kalau la kita ada kesedaran yang kuat dan 'islam' bukan sekadar nama..insyaalah..kita mampu mempertahankan negara kita..maaf..bira pun hanya insan yg xlokek dgn kesilapan..

mengenaldiri berkata...

Assalamualaikum..

info yg bagus, syukran..
bilalah kita sebagai umat Islam di sini akan bangun bertindak menyelamatkan saudara kita di sana..

;(

annfrendly berkata...

salam sejahtera..
kurang ajar betul orang yahudi ni.
nampak sangat betapa bezanya adap dan budaya orang islam dan yahudi..
orang yahudi memang tak ada adap sopan..

pernah terbaca di akbar dulu, orang yahudi menganggap kaum lain seperti anjing yang jijik dan kotor..

sungguh keji mereka..

blueCITY® berkata...

salam,

insaf baca info ini
tq sharing
kaum yahudi mmg sejak azali lagi kita tahu, dlm al quran dah tulis
tapi kenapa ramai negar2 islam sendiri precayakan yahudi dan bermusuh dgn saudara islam sendiri?
pelik, dlm al quran jelas2 dah tulis

kembali pada al quran an hadis
insyaAllah...

aliaazuan berkata...

Salam.
Allahu akbar. teringat ibu di kg. Terkenang juga kisah2 nabi serta para sahabat/sahabiah yg berjihad di jalan Allah utk menegakkan kalimah LAAILAHAILLAH...

SkreMpes! berkata...

Salam, Tak mengapalah. InsyaAllah kita sama-sama pegang pada tali Allah. Selagi itu kita selamat. Yahudi & Nasrani akan terus memusuhi Islam kerana diorang juga tahu Islam tu agama yang sebenar-benarnya. Tu yang diorang takut sangat nak terima hakikat. InsyaAllah kita akan menang. Moh kita buat apa yang termampu.

hijabul crewz berkata...

selamatkanlah ibu itu...

Pacifist berkata...

salam semua

CikAnn-ya,makin menghampiri kita

DikNek-setuju dgn anda

CikMD-sama-sama,bila umat Islam tersedar dr lamunan

CikAnnFrendly-ya,mereka mmg sungguh keji

PnBiru-terima kasih,agama mmg sama tp hati lain2

CikAlia-sayangi ibu kita sementara mereka masih ada

CheWie-itu yg kita harapkan

EnHC-ya,Allah berilah kami kekuatan dan bukalah hati pemimpin kami

Miecyber berkata...

Biadap sungguh orang yahudi..

Muhammad berkata...

Salam ziarah.. Tersentuh dengan satu klip video.. (maaf tak ingat url dia).. seorang ibu dan anak palestin di padang jarak padang tekukur.. Serpihan konkrit, rumah yang dah jadi timbunan sampah, dll.. Tiba-tiba jet pejuang Israel lalu, terbang rendah.. Maknya tersenyum, "Kita tak takut mereka kan? Kita ada Allah." Anak yang kecil ni (8 tahun kut) menjawab, "Ya, mereka yang takut kita.. Sebab tu mereka pakai jet, kereta kebal.." Anak perempuan! Yang lebih berkelelakian daripada ramai lelaki di negara kita huhu..

Related Posts with Thumbnails