LAMAN BLOG INI DIDEDIKASIKAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN YANG DITINDAS SEKIAN LAMA DAN JUGA TARAFNYA SEBAGAI BUMI JIHAD UTAMA.ALLAH S.W.T SENGAJA MEMBIARKAN BUMI INI BERGOLAK UNTUK MELIHAT KEPRIHATINAN UMAT ISLAM DALAM MELAKSANAKAN RUKUN JIHAD SEPERTI YANG TERKANDUNG DIDALAM AL-QURAN
BANTULAH RAKYAT PALESTIN DENGAN DOA,DERMA,BOIKOT,PENULISAN,DEMONSTRASI DAN JIHAD AL-QITAL.
"ANDAI API JIHAD TIDAK MENYALA, BARANYA USAH BIAR PADAM"

KARTUN HOLOCAUST

Jumaat, Februari 05, 2010

PEJUANG @ PENGKIANAT



Gambar tokoh-tokoh di atas pernah dan sedang mewarnai pentas pergolakkan di sekitar dunia Islam.Ada yang sudah meninggalkan kita,ada yang masih menjadi misteri dan ada yang masih berusaha mempertahankan hak diri.Persoalannya,adakah mereka ini seorang perjuang @ pengkianat?Kita sebagai penyokong,penentang dan berkecuali akan memberi tafsiran yang sesuai dengan fahaman kita.Hanya Allah S.W.T yang mengetahui isi hati sebenar mereka.Kita juga boleh meyokong,menentang dan berkecuali,tetapi haruslah menilai dari pelbagai sudut dan berlandaskan permahaman agama.Ini kerana, agama ada menggariskan kriteria-kriteria manusia yang memilih jalanNya @ jalan yang sesat.Apa yang pasti,kebenaran akan muncul.Cuma kita sahaja yang tidak tahu bila,bagaimana dan di mana ianya akan muncul.

"Ya Allah,Engkau berilah kemenangan kepada mereka-mereka yang berjuang di jalanMu"

"Ya Allah,Engkau ampunilah dosaku,kebodohanku serta hal-hal yang Engkau lebih mengetahuinya daripadaku"

14 ulasan:

INTAN RH berkata...

Salam ziarah.

Robin Hood plak, pejuang ke pengkhianat?

:)

Pacifist berkata...

tuan robin tu pejuang rakyat,membantu org susoh.ttp beliau merompok n menyamun org kaye.mene bleh gitu.pttnye beliau ajok la org kmpung masuk bisnes MLM ke...matlamat x menghalalkan care.

kijang berkata...

salam shbt...memang betul shbt..kita tidak mengetahui disebalik diri seseorang itu, adakah dia ni baik, adakah di ni jahat, adakah dia ni beriman kpd Allah, adakah dia ni berjiwa rakyat dan bermacam persoalan yg akan timbul pada diri seseorang itu..manusia boleh berubah pada luaranya dgn bermacam-macam topeng, tapi hatinya kita tidak tahu, dia ni berada dijalan yg benar atau salah..

apa yg penting kita berdoa kpd Allah supaya Allah berikan kemenangan kpd siapa yg berjuang di jalan yg benar yg diredhai oleh Allah..sesungguhnya perjuangan yg benar di jalan Allah itu akan memperoleh kemenagan..

Mazru Majid berkata...

salam rodong,

tak taulah..kite tunggu dan lihat je lah goner...

wallahua'lam

Pacifist berkata...

betul tu cik kijang cik mazru.moge Allah beri petunjuk kpd kite n mereka supaya jgn menganiaya org lain.nanti kena batang idung kite smule

blueCITY® berkata...

kenapa tak letak gambo najib sekali?

pejuang @ pengkhianat?

hahhahhaha

Pacifist berkata...

salam cik blue.betul jugak tu.sy tak terfikir nak letak gambar dia..jd lu pikirlah sendiri..dia tu pejuang @ pengkianat..jeng jeng jeng(what is in your mind?)

:: hayati :: berkata...

mrk yg berjuang krn agama ALLAH tetp akn mendpt kemenangn walaupn syahid....
krn syahid juga merupakn satu kemenangn.......

rania berkata...

Mcm Hang Jebat, zaman dulu org kata dia penderhaka. tp org zaman sekarang dah celik... tahu yg mana dipihak yg benar, maka kini org sanjung jebat sebagai pahlawan yang sebenar kerana derhaka dia bersebab, bukan setia yang melulu. tol tak?

Hashim Zabidi berkata...

Salam kenal,

Ada perjuangan yang bermula dari keinsafan,
Ada perjuangan kerana kepentingan diri,
Ada perjuangan keran hasad dengki,

Semuanya bermula dari hati yang ada dlm diri.
Siapakah hati itu, dimana duduknya, apa tugasnya dan siapa pula yg menggerakkannya!...

Pacifist berkata...

betul tu cik haryati dan puan rania.semoga kita tergolong org yg berjuang dijlnNya
pak hashim-sy setuju ape yg pak hasyim cakap tu.kite ni banyak golongan ttp beruntunglah org yg berjuang dgn keinsafan.bab hati ni sy suke karangan imam ghazali-mencari jln kebahagiaan.merungkai persoalan hati.antara baitnya ialah "kenali diri dulu sebelum mengenal hal yg bermc-mcm"

shameel berkata...

Hitler juga dinaagp pejaung krn hapuskan yahidu dlm korban holocust. Tp, da juga yg nobatkan sebagai pengkhianat

Pacifist berkata...

banyak skop yg perlu diperhalusi sebelum mengangkat seseorang itu sbg pejuang@pengkianat.banyak cerminan dr sudut agama,sejarah,keadaan semasa dll.dan kita tidak boleh menipu,kerana semua mata memandang dan menilai kita.

annfrendly berkata...

maaf saya tak suka anuar ibrahim..
dialah yang pecah belahkan org melayu!!!!!!

Related Posts with Thumbnails